Werkgeluk

Werkgeluk

Het kan zijn dat jouw medewerkers zich niet gelukkig voelen!

Ongelukkige medewerkers zijn funest voor een organisatie! Ze houden productiviteit en innovatie tegen en zorgen veelal voor een slechte bedrijfscultuur en sfeer. Een aderlating voor een organisatie, en niet alleen op financieel gebied!

Wist je dat sommige medewerkers 30 jaar voor dezelfde organisatie blijven werken, uit behoefte aan veiligheid en zekerheid, terwijl zij nog steeds hetzelfde doen als wat ze decennia geleden al deden…

Maar wat is werkgeluk dan en wat zijn de voordelen?

Hoewel er niet een eenduidig antwoord te geven is op wat ‘werkgeluk’ exact betekent, weten de coaches van Madila, mede gestoeld op wetenschappelijk onderzoek, dat werkgeluk vele voordelen heeft. Zowel voor de werkgever als de werknemer.

De Madila-coaches zijn ervan overtuigd dat ‘werkgelukkige’ organisaties beter in staat zijn welke vorm van crisis dan ook te doorstaan.

Waarom?

Elke organisatie bestaat bij de gratie van haar medewerkers. Zij vormen het kloppend hart van de organisatie. Het is daarom vanzelfsprekend dat: wanneer een organisatie gelukkige medewerkers heeft, de organisatie zelf ook een gelukkige, succesvolle en dus gezonde organisatie zal zijn.

Gelukkige medewerkers zijn zeer gunstig voor een organisatie. Met mentaal en fysiek vitale medewerkers heeft de organisatie minder financiële lasten, want er is minder ziekte en minder verloop bijvoorbeeld. Deze werkgelukkige medewerkers functioneren optimaal en maximaal. Dit uit zich in meer goede, innovatieve en creatieve ideeën. Dit weer leidt tot een kwalitatief goede en productieve organisatie.

Gelukkige medewerkers creëren samen een positieve werkcultuur.

Nu aan jou de keus: Neem je genoegen met:

Of kies je voor een werkgelukkige organisatie?

Neem dan vandaag nog contact met ons op en we helpen jouw organisatie weer werkgelukkig te worden met de Madila-methode!

De 1-2-3 Madila Methode

1. De 1-2-3 Madila-methode gaat uit van “Meten is weten”

Het mooie is dat de factoren van een werkgelukkige organisatie eenvoudig te meten zijn. De Madila-coaches weten welke factoren een organisatie werkgelukkig maken. Die factoren meten wij voorafgaand, tijdens, en ná afloop van de coaching en training.
De Madila-methode helpt (tijdig) werkgeluk in de organisatie of in een afdeling of team te meten, de situatie te analyseren, en met behulp van coaching en training op maat, het tij te keren en de organisatie (weer) werkgelukkig te maken.

Voorkomen is beter dan genezen

Wij geloven in preventie. Bij voorkeur ga je met het werkgeluk aan de slag voordat het (volledig) uit de hand loopt. Dus juist ook als je het idee hebt dat je team lekker loopt, is het verstandig preventief aan de slag te gaan met werkgeluk en dit te behouden of te verbeteren.

Soms is het daarbij zo dat maar 1 of enkele medewerkers niet gelukkig zijn. Ook daarvoor bieden we individuele trajecten en/of specifieke workshops. Kijk hier voor de individuele workshops

2. De 1-2-3 Madila-methode gaat uit van twee actoren

Madila gaat, voor het creëren van werkgeluk, uit van twee spelers:
Wij hebben aandacht voor, en houden rekening met zowel het individueel als het teamwerkgeluk. Zonder individueel werkgeluk is het haast onmogelijk om als team werkgelukkig te zijn.

3. De Madila-methode gaat uit van drie factoren

Wanneer er een disbalans is in de interactie van de twee actoren en drie factoren, gaat het mis op het gebied van werkgeluk. Een paar voorbeelden:

Negatieve mindset

Bij een negatieve mindset is er bijvoorbeeld vaak gebrek aan motivatie, positiviteit, creativiteit, innovatie, en presteren de medewerkers vaan onder hun prestatie.

Gebrek aan communicatie

Bij een gebrek aan goede communicatie gaat het vaak mis tussen werkgever en medewerker en tussen medewerkers onderling. De juiste communicatie helpt je enerzijds de ander te begrijpen vanuit de behoefte van de ander en anderzijds jouw boodschap vreedzaam te communiceren zodat de ontvanger jouw daadwerkelijke boodschap ontvangt.

Slecht leiderschap

Bij leiderschap gaat het voornamelijk om persoonlijk leiderschap. Iemand die niet baas is over zichzelf, over zijn mindset, over zijn werk of takenpakket, kan niet optimaal en maximaal presteren.Daarbij heeft leiderschap te maken met het verdienen van respect van de medewerkers. Als er slecht leiderschap is, ontstaat er vaak een negatieve cultuur waarin mensen niet graag werken.

 

 

“I never lose. I either win or learn.”

Nelson Mandela

Kijk nu GRATISVul je gegevens in en start direct met de training
Kijk nu GRATISVul je gegevens in en start direct met de training
Ga nu aan de slag met het creëren van jouw werkgeluk